ترمیم روابط فرابخشی در ستاد هماهنگی خدمات سفر

معاون گردشگری و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در جلسه با معاونین گردشگری ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها و مناطق آزاد، ترمیم روابط فرابخشی را در راس برنامه های ستاد هماهنگی خدمات سفر عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در جمع معاونین گردشگری 31 استان و مناطق آزاد کشور که با هدف تبیین برنامه ریزی یکپارچه جهت راه اندازی ستاد هماهنگی خدمات سفر تشکیل شده بود؛ گفت: امسال برای نخستین بار با تصویب هیات وزیران، ستاد هماهنگی خدمات سفر به منظور توسعه گردشگری داخلی و مدیریت سفر به ویژه در ایام پرحجم سفر همانند تشکیل می شود و ادارات کل میراث فرهنگی استان ها با پیوند به اعضای مختلف از نهادهای فرابخشی و بخش خصوصی متولی اصلی این امر به شمار می آیند.

وی با بیان اینکه برقراری هماهنگی میان نهادهای خدمات دهنده سفر به هموطنان وظیفه اصلی این ستاد به شمار می آید؛ گفت: دوری جستن از مباحث شعاری، توزیع مسئولیت در سرتاسر استان، همکاری قوی و گسترده با استانداری ها و همچنین به خدمت گرفتن ظرفیت های متعدد فرابخشی از جمله رئوس شرح وظایف ستاد هماهنگی خدمات سفر شناخته می شود.

رحمانی با بیان اینکه احکام استانداران به عنوان روسای ستاد هماهنگی خدمات سفر از سوی وزارت کشور ابلاغ خواهد شد؛ افزود: مدیران کل استانی نیز به عنوان دبیر، احکام خود را از روسای ستاد دریافت خواهند کرد.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه ارکان ستاد هماهنگی خدمات سفر از سه بخش \"ستاد مرکزی\"، \" ستاد اجرایی استانی\" و \"کمیته های تخصصی\" تشکیل شده است؛ اظهار داشت: دستگاه های عضو ستاد مرکزی عبارتند از وزارتخانه های \"بهداشت، درمان و آموزش پزشکی\"، \" آموزش و پرورش\"، \"دادگستری\"، \" راه و شهرسازی\"، \" تعزیرات حکومتی\"، \" نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران\"، \"هلال احمر\"، \"وزارت کشور\" و \"صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران\" که جملگی در سطح معاون در این ستاد حضور خواهند داشت و شش کمیته تخصصی را در ستاد مرکزی شکل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: کمیته های \"تبلیغات، اطلاع رسانی و آمار\"، \"کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری و رسیدگی به شکایات\"، \"کمیته فرهنگ سازی و برنامه ریزی سفر\"،\" هماهنگی بین دستگاه های عضو\"،\" هماهنگی امور استان ها\"، \"پشتیبانی و مالی\" نیز به منظور پیگیری امور محوله به دبیرخانه ستاد مرکزی و انجام هماهنگی ها و اجرای مصوبات تشکیل می شود.

معاون گردشگری کشور همچنین در شرح ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات سفر استانی گفت: به منظور اجرای مصوبات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سطح کشور، ستاد اجرایی استان های کشورمرکب از استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، روسای واحدهای وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، شهرداری، سازمان امداد و نجات، پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر نهادهای تاثیرگذار در امر سفرهای نوروزی با شرح وظایف مشخص در چارچوب قوانین تشکیل می شود.

گفتنی است در ادامه این نشست معاونین گردشگری استان ها و مناطق آزاد ضمن گفتگو با معاون گردشگری کشور و آشنا شدن با شرح وظایف تعریف شده، ارتباط موثر با ستاد مرکزی و نیز ترمیم روابط فرابخشی در سطح استان را سرلوحه برنامه های خود قرار دادند.

انتهای پیام/

کد خبر 139211211